Bentley tulevikuvisioon toob avalikkuse ette uued tiivad

  • Bentley Motors avalikustas koos uue kontseptautoga ka kaasaegse uue embleemi
  • See on alles viies Bentley embleemi variant ettevõtte 106-aastases ajaloos
  • Uus embleem töötati täielikult välja ettevõtte sees, protsessi juhtis peadisainer Robin Page
  • Tegu on 1919. aastal F. Gordon Crosby loodud algupärase disaini modernse edasiarendusega

Bentley Motors avalikustas uue Bentley tiibade embleemi. See on esimene samm Briti automargi disaini- ja kaubamärgirevolutsioonis. Uus „tiivuline B“ on alles embleemi viies variant Bentley 106-aastases ajaloos ning see toodi avalikkuse ette koos tulevikku kuulutava kontseptauto esitlemisega, mis omakorda langes kokku uue disainistuudio avamisega ettevõtte asupaigas Inglismaal Crewe’is.

Algupärase „tiivulise B“ lõi F. Gordon Crosby aastal 1919. Uuendused tehti 1931., 1990ndatel ja viimati 2002. aastal, kuid vastne, 2025. aasta kujundus on suurim muutus silmapilkselt äratuntava embleemi rohkem kui saja aasta pikkuses ajaloos. Uus tiivuline B valmis Bentley enda disainitiimi tööna peadisainer Robin Page’i valvsa pilgu all ning on esimene samm Bentley kaubamärgi ja tema geenide uues peatükis. Uus embleem loodi enesekindluse, hoole ja loovusega ning sümboliseerib Bentley põnevat tulevikku.

Uus embleem kaunistab uue, tulevikuvisiooni kujutava kontseptauto esiosa, mis omakorda kuulutab uue ajastu algust Bentley disainikeeles. 8. juulil esitletud kontseptautot ei ole kavas tootmiskõlbulikuks viimistleda, kuid see annab vihje suunast, kuhu Robin Page suunab Bentley tulevase uue mudelivaliku disaini, ammutades inspiratsiooni Bentley legendaarsest minevikust.

Uus tiivuline B

Uue tiivulise B loomist juhtis Robin Page, teda toetas väike pühendunud disainerite kollektiiv. Esimese sammuna korraldati disainitiimi sisene konkurss, kus kõik said pakkuda välja oma kontseptsioone ja visandeid. Väljavalituks osutunud kujunduse autor oli interjööridisainer Young Nam ning seda kontseptsiooni arendati edasi ja viimistleti kuni lõpliku versiooni valmimiseni.

Uue embleemi loomise eesmärk oli kaasata mõningaid eelmiste variantide kaunimaid osi – näiteks tiibade sisekülje teemandimuster ja B kui „kroonijuveel“ –, ent luua kokkuvõttes kaasaegsem ja progressiivsem kujundus.

Uute tiibade endi kuju on moodsam ja dramaatilisem kui eelmisel versioonil. Varasemate sujuvamate vormide asemel meenutavad need rabapistriku nurgelisi tiibu. B-st allpool asunud suled on täielikult kadunud, aidates luua visuaalselt puhtamat kujundit.

Tiibade vahele jääb endiselt B „kroonijuveel“, kuid see on saanud uue kujunduse, mida võib kasutada ka eraldi graafilise elemendina, ilma tiibadeta. Uus disain hõlmab luksuslikelt kelladelt tuttavaid kõrgkvaliteetseid detaile nagu kaldservaga klaasrant ja faasiga metallvõru. B ise on samuti kolmemõõtmeline, ulatudes sügavuti pinna alla.

Bentley peadisainer Robin Page: „Kui luksuskaubamärk on tema enda loodud legendide tulemus, siis embleem on tema allkiri. Rohkem kui sajandi pikkuse ajaloo jooksul on see Bentley legendaarse tiivulise B jaoks alles neljas edasiarendus. Uue kujunduse loomine oli aukartust äratav ülesanne, millesse me suhtusime ülima hoolega. Ajastul, mil digiteerimine pidevalt tõstab keerukust ja loomutruudust, on lihtsustamine ja viimistlemine kujunenud vajaduseks. Seetõttu on ka uus embleem eelkäijast puhtam, moodsam ja mõjuvam. Uus tiivuline B ja kontseptauto, millel embleemi esimest korda pruugiti, sümboliseerivad mõlemad ettevõtte ning selle erakordsete, käsitööna valmivate toodete võimsat ja põnevat tulevikku.“

Tiivulise B ajalugu

Bentley ikonograafia elemendid on alati olnud samad – silmatorkav B-täht kujunduse keskel, mida ääristavad sulgedega tiivad. Kui W. O. Bentley aastal 1919 oma autofirma asutas, vajas ta embleemi, mis võtaks kokku tema püüdlused nihutada edasi suutlikkuse piire. Ta pöördus oma sõbra F. Gordon Crosby poole, kes oli esimese maailmasõja eelsete aastate tuntuim autokunstnik ning tõi ajakirja Autocar lugejateni kaugeid võidusõite ja ringreise Euroopa mandriosas. Crosby lõigi algupärase tiivulise B, kus Bentley nime märkiv B-täht asus kahe tiiva vahel, mis omakorda kujutasid edasiliikumisest tekkivat vaimustust, ent ilmselt vihjasid ka W. O. Bentley taustale sõjaaegsete hävituslennukite mootorite konstruktorina. Crosby paigutas kummalegi tiivale erineva arvu sulgesid, et embleem saaks täiesti ainulaadne ning oleks sammukese ees pahatahtlikest jäljendajatest.

Kui Bentley läks aastal 1931 Rolls-Royce’i valdusse, loodi ka uus embleem. Teise põlvkonna embleem oli sümmeetriline – kümme varasemast sirgemat sulge kummalgi küljel, nende keskel lihtsama kujuga B mustal ovaalsel taustal. See embleem püsis kasutuses kõige kauem, kuni umbes 1996. aastal aset leidnud teise ümberkujundamiseni. Siis muutus B-täht austusavaldusena Crosbyle taas algsele sarnaseks, embleem ise keerukamaks ning tiivad rõhutatult kaarjamaks.

Kui Volkswageni kontsern 1998. aastal Bentley ära ostis, tehti embleem taas ümber, esmalt 2002. aastal välja toodud uue Continental GT tarvis. Bentley uue ajastu jaoks, mille juhatas sisse Continental GT – tõstes aastatoodangu 1000 pealt 10 000 kanti –, loodi uus tiivuline B. Värske variant sarnanes 1919. aasta algupärasele embleemile ebasümmeetrilise disaini poolest – vasakul oli sulgi 10, paremal aga 11. Sestpeale oligi see tiivuline B kasutusel Bentley põhilise tunnusena.

Bentley 2025. aasta tiivuline B aga tegi läbi koguni kaks esmaesitlust. Kõigepealt esitleti seda 7. juulil Inglismaal Crewe’is asuvas Bentley tehaselinnakus osana uue kaasaegse disainistuudio avatseremooniast. Vastne kolmekorruseline rajatis asub tehase 1938. aastal valminud peahoones. Päev hiljem, 8. juulil aga esitleti uut kontseptautot, mis esimese Bentley mudelina kandis juba uusi tiibu. Täpsem info: www.bentleymedia.com

Lehekülg viimati uuendatud: 22.07.2025