Uus Bentayga Speed püstitas Goodwoodis mäkketõusurekordi

  • Bentayga valiku lipulaev läbis mäkketõusuraja 55,8 sekundiga vaatamata märgadele oludele
  • Uus Bentayga Speed tõestas Goodwoodi kiirusfestivalil rekordit püstitades end Bentley kõigi aegade kõige võimsama ja dünaamilisema linnamaasturina
  • Bentaygast sai kiireim sisepõlemismootoriga linnamaastur Goodwoodi kiirusfestivali ajaloos
  • Tippkiirus rekordsõidu ajal oli 210 km/h
  • Täiustatud topeltturboga V8 arendab 650 hj ja 850 Nm
  • Tippkiirus 310 km/h*, 0–100 km/h 3,6 sekundiga
  • Rekordi püstitas Bentley oma maja inimene Andy Marson

Uus Bentayga Speed tõestas Goodwoodi kiirusfestivalil rekordit püstitades, et on Bentley kõigi aegade kõige võimsam ja dünaamilisem linnamaastur.

Vaatamata 2025. aasta Goodwoodi kiirusfestivali avamise eel valitsenud osaliselt märgadele teeoludele läbis 650-hobujõuline Bentayga Speed mäkketõusu distantsi 55,8 sekundiga ning sai ametlikult kiireimaks seeriatoodangu-linnamaasturiks, mis eales Goodwoodi tõusu on ette võtnud. See aeg on ligi sekundi võrra parem kui eelmise, W12-mootoriga Bentayga Speedi kuivades oludes näidatud tulemus ning annab tunnistust auto uue kõrgetasemelise veermiku ja jõuallika võimetest. Enamgi veel, tulemus ületab ka kõigi teiste sisepõlemismootoriga seeriatoodangu-linnamaasturite ametlikult fikseeritud aegu. Ainus kiirem bensiinimootoriga linnamaastur on tegelikult olnud Bentley enda Pikes Peak Bentayga –  selleks otstarbeks spetsiaalselt täiustatud üksikeksemplar.

Bentayga Speedi topeltturboga 4,0-liitrine V8-mootor arendab 650 hj võimsust ja 850 Nm pöördemomenti, viies auto 100 km/h kiiruseni kõigest 3,6 sekundiga ja võimaldades liikuda kuni 310 km/h*. Uus Bentayga Speed demonstreerib märkimisväärseid edusamme ka dünaamilises võimekuses. Veermiku täiustatud seadistus Sport ja stabiilsuskontrolli süsteemi uus seadistus Dynamic kaasavad juhi täielikult ning annavad võimaluse valida parema teelpüsivuse ja jõulibisemise vahel. Rekordsõidu ajal oli esiplaanil siiski teelpüsivus. Bentayga Speedi roolis istus siis Bentley oma töötaja Andy Marson – sõidukite dünaamika spetsialist ja firma kogenuim sõitja Goodwoodis.

Kuigi sõidu eelne vihmahoog oli raja teise poole märjaks kastnud, püstitas Marson siiski linnamaasturite uue tippmargi. Enne Molecombi kurvi pidurdamist saavutas ta tippkiiruseks 210 km/h.

Uus Bentayga Speed

Bentayga Speedi uus 4,0-liitrine topeltturboga V8-mootor tagab erakordse suutlikkuse – tippvõimsus ulatub 650 hobujõuni ning 0–100 km/h kiirenduseks kulub kõigest 3,6 sekundit. Viimane näitaja jätab varju nii Bentayga V8 S-i (4,5 sekundit) kui ka eelmise, W12-mootoriga Bentayga Speedi (3,9 sekundit). Maksimaalne pöördemoment 850 Nm on saadaval vahemikus 2250–4500 p/min, luues Bentleyle omase „momendiplatoo“ ja tagades Bentley suutlikkusele iseloomuliku sundimatu kiirenduslaine.

Mootor on mitte ainult eelkäijatest võimsam, vaid ka tugevama iseloomuga. Bentayga Speedi põhivarustusse kuulub sportlik väljalaskesüsteem, mille mahlakas ja jõuline heli täiendab sobivalt võimsa V8 innukust ning toetab juhi sügava kaasatuse tunnet. Selle väljalaskesüsteemi tunneb väljastpoolt ära läbi tagadifuusori ulatuva kahe elliptilise summutiotsa järgi. Veelgi enam erutab meeli lisana pakutav Akrapoviči titaanväljalase, mis rõhutab V8 jõudu ja dramaatilisust. Suutlikkuse kuuldav väljendus on vaid gaasipedaali kergeima vajutuse kaugusel. Sellel süsteemil on neli summutiotsa.

Uuel Bentayga Speedil on juhi käsutuses kolm sõidurežiimi. Neist COMFORT ja BENTLEY on kalibreeritud samamoodi nagu teistel Bentayga mudelitel, pakkumaks erakordset pädevust argisõitudel ja pikkadel maanteeotstel. SPORT-režiimi on aga oluliselt täiustatud ning see pakub paremat rooli tagasisidet, teelpüsivust ja juhi kaasatust tänu 15% võrra jäigematele amortisaatoritele.  Täiustatud SPORT-režiim võimaldab juhil kurvides täielikumalt ära kasutada V8-mootori võimsust ning kogeda erakordselt teravat kurvi sisenemise võimekust tänu veojõu pidurdamisega suunamisele.

Maksimaalse pidurdusvõimsuse ja juhi kaasatuse tagamiseks võimaldavad lisana pakutavad keraamilised süsinikpidurid valida SPORT-režiimis stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) seadistuse Dynamic. See leevendab ESC sekkumist ning lubab sobivas olukorras meeliülendavaid libisemisnurki ja jõulibisemisega ülejuhitavust. Pidurdamisega veojõu suunamine võimaldab kurvidesse järsemalt sisse keerata ning väljakiirendamisel rohkem veojõudu teepinnale kanda. Auto vilkama liikumisega käsikäes käib ka juhi enesekindluse kasv. Stabiilsuskontrolli süsteemi seadistus Dynamic sisaldab samuti paigaltvõtusüsteemi – esimesena Bentayga mudelitel.

Samuti on Bentayga Speedil nüüd neljarattaroolimine. Väikestel ja keskmistel kiirustel pööratakse tagarattaid esiratastele vastupidises suunas, mis aitab kiirelt suunda muuta ning tugevdab selgelt vilka liikumise tunnet ja vähendab pöörderaadiust. Rool reageerib teravamalt ning ühtlasi kasvatab samavõrra tugevam tagasiside juhi enesekindlust. Suurematel kiirustel pööratakse tagarattaid stabiilsuse parandamiseks esiratastega samas suunas.

Uue SPORT-režiimi täiustused, lisavarustuse keraamilised süsinikpidurid, ESC seadistus Dynamic ja neljarattaroolimine kokku annavad tulemuseks ennenägematul tasemel manööverdusvõime, teelpüsivuse ja juhi kaasatuse. Mudelkonna kiire lipulaevana annab Bentayga Speed täiesti uue sisu ootustele luksuslinnamaasturi juhitavuse, teelpüsivuse, kiirenduse ja rooli reaktsiooni osas.

Uue Bentayga Speedi silmapaistvate välisdetailide hulka kuuluvad tumedakstoonitud ehisosad, heledad kroomitud Speedi embleemid esiuste esiservas ja 22-tollised Speedi veljed kas tumedakstoonituna või hõbedasena (soovi korral täiendava tasuta).  Speedi ainulaadsetel esituledel on tumedakstoonitud sisu ja võru, kuna tagatuled on hallid ja samuti tumedakstoonitud võruga. Esimest korda Bentley ajaloos on soovi korral saadaval 23-tollised Speedi veljed eeldusel, et autole on tellitud ka keraamilised pidurid. Velgede puhul on valida poolmati halli, musta või musta ja läiketöötluse kombinatsiooniga viimistluse vahel. Pidurisadulate seitse silmatorkavat värvitooni on saadaval nii tavapiduritele kui keraamilisi pidureid eelistades.

*Eeldusel, et autole on lisana paigaldatud keraamilised pidurid.

Lehekülg viimati uuendatud: 22.07.2025